Ders Materyali

Malzemeler:
Koli Kartonu
Renkli fon kartonları(renkli el işi kağıdı da olabilir)
Makas
Maket bıçağı
Yapıştırıcı
Cetvel
Yuvarlakları ayarlayabilmek için pergel
Tırtıklı sert mukavva
Pinpon topu
Yapışkanlı beyaz kağıt

Kazanım:
T.3.4.7. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
T.3.4.11. Yazdıklarını düzenler.
T.4.4.10. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
T.4.4.11. Yazdıklarını düzenler.
T.4.4.16. Kısaltmaları ve kısaltmalara gelen ekleri doğru yazar.
T.4.4.17. Sayıları doğru yazar.
T.4.4.18. Yazılarında bağlaçları kuralına uygun kullanır.
T.5.4.5. Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır
T.5.4.8. Sayıları doğru yazar
T.5.4.9. Yazdıklarını düzenler.
T.5.4.11. Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır.
T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.

Hazırlanışı:
1.AŞAMA ŞAPKA YAPIMI
Koli karton üzerinde çapı 16 cm olacak şekilde yuvarlak çizilir. Aynı çemberin içine çapı 10 cm olacak şekilde bir yuvarlak daha çizilir. Oluşturulan çemberler maket bıçağı yardımıyla çıkartılır




Küçük çemberimiz dikkate alınarak çemberin çevresi uzunluğunda dikdörtgen şeklinde karton kesilir. Kesilen kartonun her iki düşey kenarından 3 cm boşluk bırakılır. Bırakılan 3 cm boşluğun içerisine 3 cm kenarlı kareler çizilir.Kareler içe doğru katlanır. (Baştaki kare katlanmaz iken yanındaki kare katlanır. Örüntü böyle devam eder.) Katlanan kareler boşluk atlanarak kesilir.(Baştaki kare kesilmezken yanındaki kare kesilir)




Hazırlanan şekil rulo haline getirilerek büyük çemberin içine yerleştirilir. Şeklin daha sağlam olması için çemberin alt kısmına doğru katlanıp yapıştırılır.



Bir zemin rengi belirlenmelidir.Seçilen renkli fon kartonu şekle göre kesilir. Zemin hazırlandıktan sonra üzerine istenilen şekil verilebilir.





2.AŞAMA KUTU YAPIMI
Öncelikle kolinin ağız kısmı kesildi.



Kolinin boyutları ölçülerek (genişlik=21cm yükseklik=14 cm) tırtıklı sert mukavva ile yüzeyi kaplandı.


Kolinin yüzeyini kaplama işi bittikten sonra içi beyaz fon kartonla kaplandı.



3. AŞAMA TOPLARDAKİ KELİMELER
Öncelikle toplara yazmamız gereken kelimeler seçildi. Bu kelimelerin doğru ve yanlış yazımı yapışkanlı beyaz kağıda yazıldı. Her bir kelime bir topa denk gelecek şekilde topun üzerine yapıştırıldı.







MATERYALİMİZİN SON HALİ





Uygulanışı:

Materyalimiz yazım yanlışlarını daha iyi öğretebilmek için geliştirildi.Öğrenci oyun şeklinde öğreneceği için bu materyal sayesinde bilgiler daha kalıcı hale gelecektir. Ayrıca derste öğrenilen konuları  pekiştirmeyi de sağlayacaktır.

İlkokulda çocuklara yazım yanlışlarını öğretmek için tasarlanmış olan bu materyalde şapkalar oluşturularak doğru ve yanlış kelime yazımını temsil etmesi amaçlanmıştır.Kutuda topların üzerindeki kelimelerden yazımının doğru olduğunu düşündüğü kelimeyi şapkanın önünde yazan seçeneğe göre içerisine bırakacak. Bütün kelimeler bittikten sonra öğretmen şapkanın içerisini teker teker boşaltarak öğrencileriyle birlikte analiz yapabilir. Ayrıca bu materyal sınıfta yarışma şeklinde de düzenlenebilir. Aynı materyalden bir tane daha yapılarak sınıf ikiye ayrılır. Belirli bir süre verilerek grup üyeleri hızlı bir şekilde kelimeleri ait olduğu şapkanın içerisine atar. Süre sonunda öğretmen her iki grubunda aynı renk şapkasını teker teker boşaltarak analiz yapar. Analizin sonucunda en çok doğruyu yapan grup kazanır. Ödül olarak ise onlardan yaptığı kelimelere benzer örnekler hazırlamaları ve arkadaşlarına öğretmeleri istenebilir. Ayrıca bu materyal ilkokul dışında ortaokul içinde kullanılabilir.


ÖNERİ: Materyal farklı konular içinde tasarlanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder